Tuesday, October 13, 2009

rindukannya

bismillahirrahmanirrahim....

ya allah napa la...dua tiga hari ni hati aku kuat sgt terdetik teringatkan arwah ayah.
Terasa mcm kehilangan sgt2 insan tersayang dlm hidup aku.
Masih terasa2 ja bila balik kg...seolah arwah sedang tido di ruang tamu yg kecil.
Dimana ada nya katil single untuknya...dan segala2 barang kepunyaan beliau.KIranya selepas arwah tiada....baru sekali dua shj aku menjengah ker bilik itu.Bukan xnak....
tp aku xsanggup.Seolah arwah sedang tido....disamping batal pemeluknya.
Terasa arwah muda sgt pergi tinggalkan kami semua.
Baru berusia 62 ketika menghembuskan nafas terakhir.
Bila balik kg teringat2 ja....apa shj masalah kita org adik beradik...ayah la tempat pertama yg mengadu.Termasuk la masalah umah tangga.
BUkan nak bebankan arwah....tp dh menjadi kebiasaan dlm keluarga aku.
Apa2 yg berlaku yg xkena....kita perlu berbincang dulu dgn org tua.
Sebelum bertindak seorg diri.Kiranya aku yg paling rapat dgn ayah...sbb aku yg bongsu.
Segala masalah....pasti arwah akan tahu.
Sekarang....segalanya tinggal kenangan.Pasti setiap gelak tawa arwah akan aku ingat sampai mati.
AMINNNNNNNNN


2 comments:

  1. sgt terharu baca entry ni...
    kuatkan semangat mengharungi hidup tanpa beliau. banyakkan doa untuknya...

    ReplyDelete
  2. tima kasih kak izan....yer dah setabah yg boleh

    ReplyDelete